ActLayer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION ActLayer
:HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.ActLayer(): Description:
Function ActLayer returns a handle to the currently active layer in a document.説明
アクティブなレイヤのハンドルを返します。See Also:
ActiveClass ActSymDef GetLName
AddLevelFromTemplate | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION AddLevelFromTemplate
( storyHandle :HANDLE; index :INTEGER ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.AddLevelFromTemplate(storyHandle, index): Description:
Adds a new Story Layer to the Story pointed to by 'storyHandle', using the Story Level Template at 'index' as a template. The story must not already contain a Story Level with the same level type or elevation as the template. If the template has a layer name set, a new layer will be created and associated with the new Story Level.説明
ストーリレベルテンプレートを使用して、指定したストーリにストーリレベルを追加します。 テンプレートのレベルタイプおよび高さの設定がストーリ内の既存のものと重複していない必要があります。 テンプレートにレイヤー名が設定されている場合、新しいレイヤーが作成され、ストーリーレベルに関連付けられます。Parameters:
storyHandle The handle of the Story to add the new Story Level to. ストーリのハンドル index The index of the Story Level Template to use when creating the Story Level. ストーリレベルテンプレートのインデックス Result:
Whether the Story Level was successfully created.返り値
ストーリレベルが正しく追加されたかどうかを返します。Example:
VAR storyHandle : HANDLE success:BOOLEAN BEGIN storyHandle := CreateStory('Floor 1', '-1'); success := AddLevelFromTemplate(storyHandle,1);See Also:
CreateStory AddStoryLevel RemoveStoryLevel SetLevelElevation GetLevelElevation
AddStoryLevel | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION AddStoryLevel
( storyHandle :HANDLE; levelType :STRING; elevation :REAL; layerName :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.AddStoryLevel(storyHandle, levelType, elevation, layerName): Description:
Adds a new Story Layer to the Story pointed to by 'storyHandle'. There must not be another story level in this story that matches 'levelType' or 'elevation', or the function will fail. If the layer 'layerName' already exists, it will be associated with the new Story Level.説明
指定したストーリにストーリレベルを追加します。 レベルタイプおよび高さの設定がストーリ内の既存のものと重複していない必要があります。 レイヤー名を指定した場合、ストーリーレベルに関連付けられます。Parameters:
storyHandle The handle of the story that the new level should be added to. ストーリのハンドル levelType The level type of the new Story Level. This cannot be blank. ストーリレベルタイプの名前 elevation The elevation of the new Story Level in the story. ストーリレベルの高さ layerName The name of the layer to associate with the new Story Level. This is optional. ストーリレベルに関連付けるレイヤの名前 Result:
Whether the new Story Level was created and added.返り値
ストーリレベルが作成され、追加されたかどうかを返します。Example:
VAR storyHandle : HANDLE success:BOOLEAN BEGIN storyHandle := CreateStory('Floor 1', '-1'); success := AddStoryLevel(storyHandle, 'Finish Floor', 0, 'Floor');See Also:
CreateStory AddLevelFromTemplate RemoveStoryLevel SetLevelElevation GetLevelElevation
AddStoryLevelN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION AddStoryLevelN
( storyHandle :HANDLE; levelType :STRING; elevation :REAL; layerName :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.AddStoryLevelN(storyHandle, levelType, elevation, layerName): Description:
Adds a new Story Layer to the Story pointed to by 'storyHandle'. There must not be another story level in this story that matches 'levelType' or 'elevation', or the function will fail. If the layer 'layerName' already exists, it will be associated with the new Story Level.説明
ハンドルで指定したストーリにストーリレベルを追加します。 レベルタイプおよび高さの設定がストーリ内の既存のものと重複していない必要があります。 既存のレイヤー名を指定した場合、新しいストーリーレベルに関連付けられます。Parameters:
storyHandle The handle of the story that the new level should be added to. ストーリのハンドル levelType The level type of the new Story Level. This cannot be blank. ストーリレベルタイプの名前(空白不可) elevation The elevation of the new Story Level in the story. The elevation is in document units. ストーリレベルの高さ(ファイルの単位) layerName The name of the layer to associate with the new Story Level. This is optional. ストーリレベルに関連付けるレイヤの名前 Result:
Whether the new Story Level was created and added.返り値
新しいストーリレベルが作成され追加されたかどうかを返します。Example:
VAR storyHandle : HANDLE success:BOOLEAN BEGIN storyHandle := CreateStory('Floor 1', '-1'); success := AddStoryLevelN(storyHandle, 'Finish Floor', 0, 'Floor');See Also:
CreateStory AddLevelFromTemplate RemoveStoryLevel SetLevelElevationN GetLevelElevationN
AssociateLayerWithStory | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION AssociateLayerWithStory
( layer :HANDLE; story :HANDLE ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.AssociateLayerWithStory(layer, story): Description:
Associates a Layer with a Story. When a Layer is associated with a Story, the Layer's elevation is displayed relative to the Story elevation. If the elevation of the associated Story is changed, the elevation of the Layer changes with it.説明
レイヤとストーリを関連付けます。レイヤがストーリに関連付けられている場合、レイヤの高さはストーリの高さからの相対的な高さになります。関連付けられたストーリの高さが変更された場合、レイヤの高さも連動して変更されます。Parameters:
layer The Layer to associate. 関連付けるレイヤ story The Story to associate. 関連付けるストーリ Result:
Whether the Layer was successfully associated with the Story. This will fail if there is already another Layer associated with the Story that has the same Layer Level Type as the Layer passed in.返り値
レイヤがストーリと関連付けられたかどうかを返します。ストーリに同じレイヤレベルタイプのレイヤが関連付けられている場合は新たに関連付ける事は出来ません。Example:
VAR success:BOOLEAN; story:HANDLE; layer:HANDLE; BEGIN story := GetObject('4th Floor'); layer := GetObject('Plan 4'); success := AssociateLayerWithStory(layer, story);See Also:
GetNumStories GetStoryOfLayer CreateStory
CopyMode | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE CopyMode
( mode:INTEGER ) ; Python:
return None
def vs.CopyMode(mode): Description:
Procedure CopyMode sets the transfer mode for the active design layer. If a sheet layer is active, the procedure has no effect.
Transfer Modes
Transfer Mode Index Value Copy 8 OR 9 XOR 10 BIC 11 Inverse Copy 12 Inverse OR 13 Inverse XOR 14 Inverse BIC 15
The design layer will only be imaged with the transfer mode on systems which support it, like Windows. Setting the transfer mode to a mode other than Copy (i.e. 8, Paint mode), when the current layer transparency percentage is 0, will also automatically change the layer transparency percentage to 50. Similarly, setting the transfer mode to Copy, when the current layer transparency percentage is greater than 0, will also automatically change the layer transparency percentage to 0. This is to approximately preserve the appearance of the layer on systems that don't support transfer modes, like Quartz on the Mac.
説明
アクティブなレイヤの表示モードを設定します。Parameters:
mode Mode index value. 表示モード See Also:
SetLayerTransparency
CreateLayer | Layers VectorWorks10.5 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION CreateLayer
( layerName :STRING; layerType :INTEGER ) :HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.CreateLayer(layerName, layerType): Description:
Creates a layer of the specified type.
layerType values:
Design = 1
Presentation = 2
説明
指定した種類のレイヤを作成します。
レイヤの種類(1:デザインレイヤ/2:シートレイヤ)
CreateLayerLevelType | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION CreateLayerLevelType
( name:STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.CreateLayerLevelType(name): Description:
Creates a Layer Level Type. A Layer can be assigned a Layer Level Type, which defines its location within a Story.説明
レイヤのレベルタイプを作成します。Parameters:
name The name of the Layer Level Type to create. 作成されるレイヤレベルタイプの名前 Result:
Whether a Layer Level Type was successfully created.返り値
レイヤのレベルタイプが作成出来たかどうかが返ってきます。See Also:
GetNumLayerLevelTypes GetLayerLevelType SetLayerLevelType
CreateLevelTemplate | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION CreateLevelTemplate
( layerName :STRING; scaleFactor :REAL; levelType :STRING; elevation :REAL; wallHeight :REAL; VAR index :INTEGER ) :BOOLEAN ; Python:
return (BOOLEAN, index)
def vs.CreateLevelTemplate(layerName, scaleFactor, levelType, elevation, wallHeight): Description:
Creates a Story Level Template in the current file. Sets the index parameter to the index of the new template in the list of templates. Story Levels contain a level type, elevation, and optional layer to be used to bound objects on stories; Story Level Templates define a generic level that can be added to multiple stories.説明
アクティブなファイルに新しいストーリレベルテンプレートを作成します。 作成したストーリレベルテンプレートはテンプレート一覧に追加されインデックスが設定されます。 ストーリーレベルにはレベルタイプ、高さ、関連付けるレイヤが含まれています。 ストーリレベルテンプレートは複数のストーリに追加できる一般的なレベルを定義します。Parameters:
layerName The layer name for the new Story Level Template. This can be blank, meaning that layers will not be created for instances of the new Story Level Template. レイヤの名前
空白にするとレイヤを作成しないように設定できます。scaleFactor The scale factor for the (optional) layer associated with this Story Level Template. レイヤの縮尺 levelType The level type for the new Story Level Template. There may be multiple Story Level Templates with the same level type, as long as they have different elevations. レベルタイプの名前
レベルタイプの名前は重複可能elevation The elevation of the Story Level Template, relative to the height of the story in which the level is used. ストーリレベルの高さ wallHeight The wall height for (optional) layers created when using this Story Level Template in a Story. If the layer name is empty, this parameter is unused. レイヤの壁の高さ
レイヤの名前が空白の場合無効index After the function is called, this parameter contains the index of the new Story Level Template. ストーリレベルテンプレートのインデックス Result:
Whether the Story Level Template was successfully created.返り値
ストーリレベルテンプレートが正しく作成されたかどうかを返します。Example:
VAR success:BOOLEAN; index:INTEGER; BEGIN success := CreateLevelTemplate('Mod-Slab', 1, 'LT_Slab', 0, 6, index);See Also:
GetNumLevelTemplates GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName DeleteLevelTemplate GetLevelTemplateInfo
CreateLevelTemplateN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION CreateLevelTemplateN
( layerName :STRING; scaleFactor :REAL; levelType :STRING; elevation :REAL; wallHeight :REAL; VAR index :INTEGER ) :BOOLEAN ; Python:
return (BOOLEAN, index)
def vs.CreateLevelTemplateN(layerName, scaleFactor, levelType, elevation, wallHeight): Description:
Creates a Story Level Template in the current file. Sets the index parameter to the index of the new template in the list of templates. Story Levels contain a level type, elevation, and optional layer to be used to bound objects on stories; Story Level Templates define a generic level that can be added to multiple stories.説明
アクティブなファイルに新しいストーリレベルテンプレートを作成します。 作成したストーリレベルテンプレートはテンプレート一覧に追加されインデックスが設定されます。 ストーリーレベルにはレベルタイプ、高さ、関連付けるレイヤが含まれています。 ストーリレベルテンプレートは複数のストーリに追加できる一般的なレベルを定義します。Parameters:
layerName The layer name for the new Story Level Template. This can be blank, meaning that layers will not be created for instances of the new Story Level Template. レイヤの名前 空白にするとレイヤを作成しないように設定できます。 scaleFactor The scale factor for the (optional) layer associated with this Story Level Template. ストーリレベルテンプレートに関連づけられたレイヤの縮尺 levelType The level type for the new Story Level Template. There may be multiple Story Level Templates with the same level type, as long as they have different elevations. ストーリレベルテンプレートのレベルタイプ 異なる高さの場合、同じレベルタイプ名で複数のストーリレベルテンプレートを設定できます。 elevation The elevation of the Story Level Template, relative to the height of the story in which the level is used. The elevation is in document units. ストーリレベルテンプレートの高さ ストーリからの相対高さで、ファイルの単位で指定します。 wallHeight The wall height for (optional) layers created when using this Story Level Template in a Story. The wall height is in document units. If the layer name is empty, this parameter is unused. ストーリレベルテンプレートから作成されるレイヤの壁の高さ 壁の高さはファイルの単位で、レイヤの名前が空白の場合は使用されません。 index After the function is called, this parameter contains the index of the new Story Level Template. 関数が使用された後、ストーリレベルテンプレートのインデックスが戻ります。 Result:
Whether the Story Level Template was successfully created.返り値
ストーリレベルテンプレートが正しく作成されたかどうかを返します。Example:
VAR success:BOOLEAN; index:INTEGER; BEGIN success := CreateLevelTemplateN('Mod-Slab', 1, 'LT_Slab', 0, 6, index);See Also:
GetNumLevelTemplates GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName DeleteLevelTemplate
CreateStory | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION CreateStory
( name :STRING; suffix :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.CreateStory(name, suffix): Description:
Creates a Story. Stories are used to group layers and are shown on the Story pane of the Organization dialog.説明
ストーリを作成します。Parameters:
name The name of the Story to create. 作成するストーリの名前 suffix The suffix to be used at the end of the name of a Layer assoiciated with the Story. ストーリに関係付けられるレイヤの名前の後記号 Result:
Whether the Story was successfully created.返り値
ストーリが作成されたかどうかが返ります。Example:
VAR success:BOOLEAN BEGIN success := CreateStory('4th Floor', '4');See Also:
GetNumStories GetStoryOfLayer AssociateLayerWithStory
CreateStoryLayerTemplate | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION CreateStoryLayerTemplate
( name :STRING; scaleFactor :REAL; layerLevelType :STRING; elevationOffset :REAL; defaultWallHeight :REAL; VAR index :INTEGER ) :BOOLEAN ; Python:
return (BOOLEAN, index)
def vs.CreateStoryLayerTemplate(name, scaleFactor, layerLevelType, elevationOffset, defaultWallHeight): Description:
Creates a Story Layer Template in the current file. Sets the index parameter to the index of the new template in the list of templates. Story Layer Templates are used to define what Layers are typically found in a Story. When a Story is created, the user has the option to automatically create the Layers defined by the Story Layer Templates.説明
現在のファイルにストーリレイヤテンプレートを作成します。Parameters:
name The name of the Story Layer Template. ストーリレイヤテンプレートの名前 scaleFactor The scale to be assinged to any Layers created from this template. このテンプレートによって作られるレイヤの縮尺 layerLevelType The Layer Level Type to be assigned to any Layers created from this template. このテンプレートによって作られるレイヤのレイヤレベルタイプ elevationOffset The offset of the elevation of any Layer created from this template from the elevation of its Story. このテンプレートによって作られるレイヤの高さオフセット defaultWallHeight The wall height to be assigned to any Layer created from this template. このテンプレートによって作られるレイヤの初期設定の壁高さ index The index of the new template in the list of templates. 作成されたテンプレートの番号 Result:
Whether a Story Layer Template is successfully created.返り値
ストーリレイヤテンプレートが作成出来たかどうかが返ってきます。Example:
VAR success:BOOLEAN; BEGIN success := CreateStoryLayerTemplate('Mod-Slab', 1, 'LT_Slab', 0, 6);See Also:
GetNumStoryLayerTemplates GetStoryLayerTemplateName DeleteStoryLayerTemplate
DeleteLevelTemplate | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION DeleteLevelTemplate
( index:INTEGER ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.DeleteLevelTemplate(index): Description:
Deletes the nth Story Level Template from the current file. For example, if 3 is passed in, it will delete the 3rd Story Level Template in the file.説明
アクティブなファイルから指定したインデックスのストーリレベルテンプレートを削除します。Parameters:
index The index of the Story Level Template to be deleted. ストーリーレベルテンプレートのインデックス Result:
Whether the Story Level Template at 'index' was found and deleted successfully.返り値
ストーリレベルテンプレートが正しく削除されたかどうかを返します。Example:
VAR success:BOOLEAN; BEGIN success := DeleteStoryTemplate(3);See Also:
GetNumStoryLayerTemplates GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName CreateLevelTemplate GetLevelTemplateInfo
DeleteStoryLayerTemplate | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION DeleteStoryLayerTemplate
( index:INTEGER ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.DeleteStoryLayerTemplate(index): Description:
Deletes the nth Story Layer Template from the current file. For example, if 3 is passed in, it will delete the 3rd Story Layer Template in the file.説明
現在のファイルからn番目のストーリレイヤテンプレートを削除します。Parameters:
index Index of the Story Layer Template to delete. 削除するストーリレイヤテンプレートのインデックス番号 Result:
Whether a Story Layer Template with the indicated index existed in the file.返り値
指定されたレイヤテンプレートがファイルに存在したかどうかを返しますExample:
VAR success:BOOLEAN; BEGIN success := DeleteStoryTemplate(3);See Also:
GetNumStoryLayerTemplates GetStoryLayerTemplateName CreateStoryLayerTemplate
DisplayLayerScaleDialog | Layers VectorWorks12.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE DisplayLayerScaleDialog
; Python:
return None
def vs.DisplayLayerScaleDialog(): Description:
Brings up the Layer Scale dialog.説明
縮尺ダイアログを表示します。
FLayer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION FLayer
:HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.FLayer(): Description:
Function FLayer returns a handle to the first layer in a Vectorworks document.
説明
最上位のレイヤのハンドルを返します。
GetDrawingArea | Layers Vectorworks 2019 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE GetDrawingArea
( VAR outDrawingArea :STRING; VAR outIsOther :BOOLEAN; VAR outIsOnePrintedPage :BOOLEAN ) ; Python:
return (STRING, outDrawingArea, outIsOther, outIsOnePrintedPage)
def vs.GetDrawingArea(): Description:
Gets the drawing area of the active layer, as in Page Setup dialog. If Other is selected returns an empty string as outDrawingArea and true for outIsOther.If One Printer Page is Selected, returns empty string for outDrawingArea and true for outIsOnePrinterPage. Otherwise, returns the drawing area name (ISO A3, US ARCH A, etc.)説明
用紙設定ダイアログボックスの図面領域を取得します。Parameters:
outDrawingArea Returns the paper size name of the active layer, if it is found in the predefined paper sizes from DwgSizes-Universal.txt. アクティブレイヤの用紙サイズ名を返します。 outIsOther Returns true, if the paper size of the active layer is not one of the predefined sizes from DwgSizes-Universal.txt. 用紙サイズが設定ファイルで定義されたサイズのいずれでもない(「その他」を選択など)の場合TRUEを返します。 outIsOnePrintedPage Returns true, if One Printer Page was selected in Page Setup dialog and the page area is the same as the selected from the printer page area. 用紙サイズがプリンター設定の用紙サイズと同じ場合にTRUEを返します。
GetLayer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayer
( h:HANDLE ) :HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.GetLayer(h): Description:
Function GetLayer returns a handle to the layer of the referenced object.
説明
ハンドルで指定した図形が存在するレイヤのハンドルを返します。Parameters:
h Handle to object. 図形のハンドル Example:
LayerHandle:=GetLayer(ObjHd);
GetLayerByName | Layers VectorWorks8.5 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerByName
( layerName:STRING ) :HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.GetLayerByName(layerName): Description:
Returns a handle to the specified layer.説明
指定した名前をもつレイヤのハンドルを返します。Parameters:
layerName Name of layer. レイヤの名前 Result:
Returns a HANDLE to the layer.返り値
レイヤのハンドルを返します。
GetLayerCutPlane | Layers Vectorworks 2017 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerCutPlane
( layer:HANDLE ) :REAL ; Python:
return REAL
def vs.GetLayerCutPlane(layer): Description:
Gets the cut plane of the layer.説明
レイヤの切断面の高さを返します。Parameters:
layer The layer. レイヤのハンドル Result:
The cut plane of the layer.返り値
レイヤの切断面の高さSee Also:
SetLayerCutPlane
GetLayerElevation | Layers VectorWorks10.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE GetLayerElevation
( h :HANDLE; VAR baseElev :REAL; VAR thickness :REAL ) ; Python:
return (baseElev, thickness)
def vs.GetLayerElevation(h): Description:
Gets the elevation and thickness of the specified layer.説明
ハンドルで指定したレイヤの高さ(Z)と厚み(ΔZ)を返します。Parameters:
h Handle to the layer レイヤのハンドル baseElev Base elevation of the layer 高さ(Z) thickness Thickness of the layer 厚み(ΔZ) Example:
PROCEDURE Example; VAR h :HANDLE; baseElev, thickness :REAL; BEGIN h := FLayer; WHILE h <> NIL DO BEGIN GetLayerElevation(h, baseElev, thickness); thickness := thickness / (25.4 / GetPrefReal(152)); AlrtDialog(Concat('layer name: ', GetLName(h), ', baseElev: ', baseElev, ', thickness: ', thickness)); h := NextLayer(h); END; END; RUN(Example);See Also:
SetLayerElevation
GetLayerElevationN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE GetLayerElevationN
( h :HANDLE; VAR baseElev :REAL; VAR thickness :REAL ) ; Python:
return (baseElev, thickness)
def vs.GetLayerElevationN(h): Description:
Gets the elevation and thickness of the specified layer in document units.説明
ハンドルで指定したレイヤの高さと壁の高さをファイルの単位で返します。Parameters:
h Handle to the layer. レイヤのハンドル baseElev Base elevation of the layer in document units. ファイルの単位でのレイヤの高さ thickness Thickness of the layer in document units. ファイルの単位での壁の高さ Example:
PROCEDURE Example; VAR h :HANDLE; baseElev, thickness :REAL; BEGIN h := FLayer; WHILE h <> NIL DO BEGIN GetLayerElevationN(h, baseElev, thickness); thickness := thickness / (25.4 / GetPrefReal(152)); AlrtDialog(Concat('layer name: ', GetLName(h), ', baseElev: ', baseElev, ', thickness: ', thickness)); h := NextLayer(h); END; END; RUN(Example);See Also:
SetLayerElevationN
GetLayerEnableCutPl | Layers Vectorworks 2017 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerEnableCutPl
( layer:HANDLE ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.GetLayerEnableCutPl(layer): Description:
Gets whether the cut plane of the layer is enabled.説明
レイヤの切断面が有効になっているかどうかを取得します。Parameters:
layer The layer. レイヤのハンドル Result:
Whether the cut plane of the layer is enabled.返り値
レイヤの切断面が有効になっているかどうかSee Also:
SetLayerEnableCutPl
GetLayerForStory | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerForStory
( story :HANDLE; levelType :STRING ) :HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.GetLayerForStory(story, levelType): Description:
Gets the layer with the story and layer level type specified.説明
指定したストーリとレベルタイプをを持つレイヤを返します。Parameters:
story The Story for which the will be looked up for level types. ストーリ levelType The level type of the story, which associated layer will be returned. レベルタイプ Result:
The Layer associated with the Story and layer level specified, which may be NULL.返り値
指定したストーリとレベルタイプをを持つレイヤを返します。NULLの場合もあります。Example:
VAR layer:HANDLE; BEGIN layer:=GetLayerForStory(story);See Also:
GetStoryOfLayer GetNumStories CreateStory AssociateLayerWithStory
GetLayerLevelType | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerLevelType
( layer:HANDLE ) :STRING ; Python:
return STRING
def vs.GetLayerLevelType(layer): Description:
Returns the Layer Level Type of the Layer.説明
レイヤのレベルタイプを返します。Parameters:
layer The Layer whose Layer Level Type is desired. レベルタイプを求めるレイヤ。 Result:
The Layer Level Type of the Layer.返り値
レイヤのレベルタイプを返します。Example:
VAR layerLevelType:STRING; BEGIN layerLevelType := GetLayerLevelType(ActLayer);See Also:
SetLayerLevelType CreateLayerLevelType
GetLayerOptions | Layers VectorWorks8.5 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerOptions
:INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.GetLayerOptions(): Description:
Returns layer visibility setting for the active document.
Visibility Index Active Only 1 Gray Others 2 Gray/Snap Others 6 Show Others 3 Show/Snap Others 4 Show/Snap/Modify Others 5 説明
アクティブなドキュメントの、他のレイヤの表示方法を値で返します。Result:
Returns an INTEGER indicating the layer visibility status of the document.返り値
レイヤ表示値を返します。See Also:
SetLayerOptions
GetLayerRenderMode | Layers VectorWorks10.0 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerRenderMode
( theLayer:HANDLE ) :INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.GetLayerRenderMode(theLayer): Description:
Returns the render mode for the referenced layer.
Table - Render Modes
Render Mode Constant Wireframe 0 Unshaded Polygon 2 Shaded Polygon 3 Shaded Polygon No Lines 4 Final Shaded Polygon 5 Hidden Line 6 Dashed Hidden Line 7 OpenGL 11 Fast RenderWorks 12 Fast RenderWorks with Shadows 13 Final Quality Renderworks 14 Custom Renderworks 15 説明
ハンドルで指定したレイヤのレンダリングモードを返します。
GetLayerTransparency | Layers Vectorworks 2013 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLayerTransparency
:REAL ; Python:
return REAL
def vs.GetLayerTransparency(): Description:
Return the tranparency of the current layer.説明
現在のレイヤの透明度を返します。See Also:
SetLayerTransparency
GetLevelElevation | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLevelElevation
( storyHandle :HANDLE; levelType :STRING ) :REAL ; Python:
return REAL
def vs.GetLevelElevation(storyHandle, levelType): Description:
Gets the elevation of a Story Level, relative to its containing Story.説明
ハンドルで指定したストーリ内のストーリレベルタイプの高さを返します。Parameters:
storyHandle The handle of the Story containing the Story Level we would like to know the elevation of. ストーリのハンドル levelType The level type of the Story Level that we would like to know the elevation of. レベルタイプの名前 Result:
The elevation of the requested Story Level.返り値
ストーリレベルタイプの高さを返します。See Also:
CreateStory AddStoryLevel RemoveStoryLevel AddLevelFromTemplate SetLevelElevation
GetLevelElevationN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLevelElevationN
( storyHandle :HANDLE; levelType :STRING ) :REAL ; Python:
return REAL
def vs.GetLevelElevationN(storyHandle, levelType): Description:
Gets the elevation of a Story Level, relative to its containing Story. The elevation is in document units.説明
ハンドルで指定したストーリレベルのストーリ内での高さを、ファイルの単位で返します。Parameters:
storyHandle The handle of the Story containing the Story Level we would like to know the elevation of. 高さを求めるストーリレベルが属するストーリのハンドル levelType The level type of the Story Level that we would like to know the elevation of. 高さを求めるレベルタイプの名前 Result:
The elevation of the requested Story Level in document units.返り値
指定したストーリレベルの高さを、ファイルの単位で返します。See Also:
CreateStory AddStoryLevelN RemoveStoryLevel AddLevelFromTemplate SetLevelElevationN
GetLevelTemplateInfo | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLevelTemplateInfo
( index :INTEGER; VAR layerName :STRING; VAR scaleFactor :REAL; VAR levelType :STRING; VAR elevation :REAL; VAR wallHeight :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return (BOOLEAN, layerName, scaleFactor, levelType, elevation, wallHeight)
def vs.GetLevelTemplateInfo(index): Description:
Used to access the properties of the Story Level Template at 'index'. The name, scaleFactor, levelType, elevation, and wallHeight parameters of the requested Story Level Template will be returned in the appropriate parameters.説明
指定したインデックスのストーリレベルテンプレートの詳細を返します。 関連付けるレイヤの名前、レイヤの縮尺、レベルタイプ、ストーリレベルの高さ、および壁の高さのプロパティの設定値を返します。Parameters:
index The index of the desired Story Level Template. ストーリレベルテンプレートのインデックス layerName The layer name associated with the Story Level Template at 'index'. If this is empty, the corresponding Story Level Template does not use or create a layer. レイヤの名前
空白の場合関連レイヤが存在しないscaleFactor The scale of the layer associated with the Story Level Template at 'index'. If this layer name is blank, this parameter has no use. レイヤの縮尺
レイヤの名前が空白の場合無効levelType The level type of the Story Level Template at 'index'. レベルタイプの名前 elevation The elevation of the Story Level Template at 'index'. ストーリレベルの高さ wallHeight The wall height of the Story Level Template at 'index'. If the layer name is blank, this parameter has no meaning. レイヤの壁の高さ
レイヤの名前が空白の場合無効Result:
Whether the Story Level Template at 'index' was found and valid.返り値
指定したインデックスのストーリレベルテンプレートが存在し、設定値を正しく取得できたかどうかを返します。See Also:
GetNumLevelTemplates GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName CreateLevelTemplate DeleteLevelTemplate GetLevelTemplateInfo
GetLevelTemplateName | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLevelTemplateName
( index:INTEGER ) :STRING ; Python:
return STRING
def vs.GetLevelTemplateName(index): Description:
Returns the name of the nth Story Level Template in the file. For example, if 3 is passed in, it will return the name of the 3rd Story Level Template in the file.説明
アクティブなファイルのストーリレベルテンプレートのリストのうち指定したインデックスの名前を返します。Parameters:
index The index of the Story Level Template whose name is to be returned. ストーリレベルテンプレートのインデックス Result:
The name of the Story Level Template at 'index',返り値
指定したストーリレベルテンプレートの名前を返します。Example:
VAR templateName:STRING; BEGIN templateName:=GetLevelTemplateName(2);See Also:
GetNumLevelTemplates SetLevelTemplateName CreateLevelTemplate DeleteLevelTemplate GetLevelTemplateInfo
GetLevelTmpltInfoN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLevelTmpltInfoN
( index :INTEGER; VAR layerName :STRING; VAR scaleFactor :REAL; VAR levelType :STRING; VAR elevation :REAL; VAR wallHeight :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return (BOOLEAN, layerName, scaleFactor, levelType, elevation, wallHeight)
def vs.GetLevelTmpltInfoN(index): Description:
Used to access the properties of the Story Level Template at 'index'. The name, scaleFactor, levelType, elevation, and wallHeight parameters of the requested Story Level Template will be returned in the appropriate parameters.説明
指定したインデックスのストーリレベルテンプレートの詳細を返します。 関連付けるレイヤの名前、レイヤの縮尺、レベルタイプ、ストーリレベルの高さ、および壁の高さのプロパティの設定値を返します。Parameters:
index The index of the desired Story Level Template. ストーリレベルテンプレートのインデックス layerName The layer name associated with the Story Level Template at 'index'. If this is empty, the corresponding Story Level Template does not use or create a layer. インデックスで指定したストーリレベルテンプレートに関連するレイヤの名前 空白の場合、レイヤが存在しません。 scaleFactor The scale of the layer associated with the Story Level Template at 'index'. If this layer name is blank, this parameter has no use. インデックスで指定したストーリレベルテンプレートに関連するレイヤの縮尺 レイヤの名前が空白の場合、戻り値はありません。 levelType The level type of the Story Level Template at 'index'. インデックスで指定したストーリレベルのレベルタイプの名前 elevation The elevation of the Story Level Template at 'index'. The elevation is in document units. インデックスで指定したストーリレベルの高さ ファイルの単位で戻ります。 wallHeight The wall height of the Story Level Template at 'index'. The wall height is in document untis. If the layer name is blank, this parameter has no meaning. インデックスで指定したストーリレベルの壁の高さ 壁の高さはファイルの単位で戻り、レイヤ名が空白の場合、戻り値はありません。 Result:
Whether the Story Level Template at 'index' was found and valid.返り値
指定したインデックスのストーリレベルが存在し、設定値を正しく取得できたかどうかを返します。See Also:
GetNumLevelTemplates GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName CreateLevelTemplateN DeleteLevelTemplate
GetLevelTypeName | Layers Vectorworks 2013 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLevelTypeName
( index:INTEGER ) :STRING ; Python:
return STRING
def vs.GetLevelTypeName(index): Description:
Returns the name of the nth Level Type in the file. For example, if 3 is passed in, it will return the name of the 3rd Level Type in the file.説明
指定したレベルタイプの名前を返します。Parameters:
index The index of the level type whose name is desired. レベルタイプの番号 Result:
The name of the indicated level type.返り値
指定したレベルタイプの名前を返します。Example:
VAR levelTypeName:STRING; BEGIN levelTypeName:=GetLayerLevelTypeName(2);See Also:
GetNumLayerLevelTypes SetLevelTypeName
GetLName | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLName
( h:HANDLE ) :STRING ; Python:
return STRING
def vs.GetLName(h): Description:
Function GetLName returns the name of the referenced layer.説明
ハンドルで指定したレイヤの名前を返します。Parameters:
h Handle to layer. レイヤのハンドル
GetLScale | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLScale
( h:HANDLE ) :REAL ; Python:
return REAL
def vs.GetLScale(h): Description:
Function GetLScale returns the scale of the referenced layer.
説明
ハンドルで指定したレイヤの縮尺を返します。Parameters:
h Handle to layer. レイヤのハンドル
GetLVis | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetLVis
( h:HANDLE ) :INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.GetLVis(h): Description:
Function GetLVis returns the visibility of the referenced layer.
Table - Layer Visibility
Visibility Index Value Normal 0 Grayed 2 Invisible -1
説明
ハンドルで指定したレイヤの表示状態を返します。Parameters:
h Handle to layer. レイヤのハンドル Example:
FUNCTION GetLayerVisibility(layerHandle :handle) :INTEGER; {Returns the effective visibility of a layer.} BEGIN GetLayerVisibility := -1; IF layerHandle = ActLayer THEN GetLayerVisibility := 0 ELSE {Active layers are always visible.} IF (GetObjectVariableInt(ActLayer, 154) = 1) & (GetObjectVariableInt(layerHandle, 154) = 1) THEN BEGIN {If it's not the active layer, then the only way that it can be visible is if the active layer is a design layer, and so is layerHandle, and the combination of layer options and the layer's visibility will result in a visible layer.} IF (GetLayerOptions = 2) & (GetLVis(layerHandle) = 2) THEN GetLayerVisibility := 2 ELSE IF (GetLayerOptions = 2) & (GetLVis(layerHandle) = 0) THEN GetLayerVisibility := 2 ELSE IF (GetLayerOptions > 2) & (GetLVis(layerHandle) = 2) THEN GetLayerVisibility := 2 ELSE IF (GetLayerOptions > 2) & (GetLVis(layerHandle) = 0) THEN GetLayerVisibility := 0; END; END; PROCEDURE Example; BEGIN Message(GetLVis(GetLayerByName('Layer-1'))); END; RUN(Example);
GetNumLayerLevelTypes | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetNumLayerLevelTypes
:INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.GetNumLayerLevelTypes(): Description:
Returns the number of layer level types in the file. A layer can be assigned a layer level type, which defines its location within a story.説明
ファイルにあるレベルタイプの数を返します。Result:
The number of layer level types in the file.返り値
ファイルにあるレベルタイプの数。See Also:
GetLayerLevelType SetLayerLevelType CreateLayerLevelType
GetNumLevelTemplates | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetNumLevelTemplates
:INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.GetNumLevelTemplates(): Description:
Returns the number of story level templates in the file. Story Levels contain a level type, elevation, and optional layer to be used to bound objects on stories; Story Level Templates define a generic level that can be added to multiple stories.説明
ファイル内のストーリレベルテンプレートの数を返します。 ストーリーレベルにはレベルタイプ、高さ、関連付けるレイヤが含まれています。 ストーリレベルテンプレートは複数のストーリに追加できる一般的なレベルを定義します。Result:
The number of Story Level Templates in the document.返り値
ファイル内のストーリレベルテンプレートの数を返します。See Also:
GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName CreateLevelTemplate DeleteLevelTemplate GetLevelTemplateInfo
GetNumStories | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetNumStories
:INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.GetNumStories(): Description:
Returns the number of stories in the file. Stories are used to group layers and are shown on the Story pane of the Organization dialog.説明
ファイルにあるストーリの数を返します。Result:
Returns the number of stories in the file.返り値
ファイルにあるストーリの数。See Also:
CreateStory GetStoryOfLayer AssociateLayerWithStory
GetNumStoryLayerTemplates | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetNumStoryLayerTemplates
:INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.GetNumStoryLayerTemplates(): Description:
Returns the number of story layer templates in the file. Story Layer Templates are used to define what Layers are typically found in a Story. When a Story is created, the user has the option to automatically create the Layers defined by the Story Layer Templates.説明
ファイルにあるストーリレイヤテンプレートの数を返します。Result:
The number of Story Layer Templates in the file.返り値
ファイルにあるストーリレイヤテンプレートの数。See Also:
CreateStoryLayerTemplate
GetSheetLayerUserOrigin | Layers VectorWorks10.5 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetSheetLayerUserOrigin
( layerHandle :HANDLE; VAR xOrigin :REAL; VAR yOrigin :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return (BOOLEAN, xOrigin, yOrigin)
def vs.GetSheetLayerUserOrigin(layerHandle): Description:
Gets the user origin of the specified sheet layer.説明
指定したシートレイヤの原点を返します。Parameters:
layerHandle Handle of the layer. レイヤのハンドル xOrigin X component of the sheet layer user origin. 原点のX座標 yOrigin Y component of the sheet layer user origin. 原点のY座標
GetStoryAbove | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetStoryAbove
( story:HANDLE ) :HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.GetStoryAbove(story): Description:
Returns the Story above the indicated Story. Returns NULL if there is none. If passed a NULL handle, returns the top-most Story in the current drawing.説明
指定したストーリの上のストーリを返します。見つからない場合はNULLを返します。ハンドルがNULLの場合は一番上のストーリを返しますParameters:
story The indicated Story for which the Story above it is desired. 指定したストーリ Result:
The Story above the indicated Story, or NULL if there is none. If a NULL handle is passed in, the topmost Story in the current drawing.返り値
指定したストーリの上のストーリを返します。見つからない場合はNULLを返します。ハンドルがNULLの場合は一番上のストーリを返しますExample:
VAR baseStory:HANDLE; storyAbove:HANDLE; BEGIN baseStory := GetStoryOfLayer(ActLayer); storyAbove := StoryAbove(baseStory);See Also:
GetStoryBelow GetNumStories GetStoryOfLayer
GetStoryBelow | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetStoryBelow
( story:HANDLE ) :HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.GetStoryBelow(story): Description:
Returns the Story below the indicated Story. Returns NULL if there is none. If passed a NULL handle, returns the bottom-most Story in the current drawing.説明
指定したストーリの下のストーリを返します。見つからない場合はNULLを返します。ハンドルがNULLの場合は一番下のストーリを返します。Parameters:
story The indicated Story for which the Story below it is desired 指定したストーリ Result:
The Story below the indicated Story, or NULL if there is none. If a NULL handle is passed in, the bottom-most Story in the current drawing.返り値
指定したストーリの下のストーリを返します。見つからない場合はNULLを返します。ハンドルがNULLの場合は一番下のストーリを返します。Example:
VAR baseStory:HANDLE; storyBelow:HANDLE; BEGIN baseStory := GetStoryOfLayer(ActLayer); storyBelow := StoryBelow(baseStory);See Also:
GetStoryAbove GetNumStories GetStoryOfLayer
GetStoryElevation | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetStoryElevation
( story:HANDLE ) :REAL ; Python:
return REAL
def vs.GetStoryElevation(story): Description:
Returns the elevaton of the indicated Story.説明
指定したストーリの高さを返します。Parameters:
story The Story whose elevation is desired. 高さを求めたいストーリ Result:
The elevation of the Story.返り値
ストーリの高さSee Also:
CreateStory SetStoryElevation
GetStoryElevationN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetStoryElevationN
( story:HANDLE ) :REAL ; Python:
return REAL
def vs.GetStoryElevationN(story): Description:
Returns the elevaton of the indicated Story. The elevation is in document units.説明
ハンドルで指定したストーリの高さを、ファイルの単位で返します。Parameters:
story The Story whose elevation is desired. 高さを求めたいストーリのハンドル Result:
The elevation of the Story in document units.返り値
ファイルの単位でのストーリの高さSee Also:
CreateStory SetStoryElevationN
GetStoryLayerTemplateName | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetStoryLayerTemplateName
( index:INTEGER ) :STRING ; Python:
return STRING
def vs.GetStoryLayerTemplateName(index): Description:
Returns the name of the nth Story Layer Template in the file. For example, if 3 is passed in, it will return the name of the 3rd Story Layer Template in the file.説明
ファイルにあるn番目のストーリレイヤテンプレートの名前を返します。Parameters:
index The index of the Story Layer Template whose name is desired. 名前を求めるストーリレイヤテンプレートのインデックス Result:
The name of the nth Story Layer Template.返り値
ファイルにあるn番目のストーリレイヤテンプレートの名前を返します。Example:
VAR templateName:STRING; BEGIN templateName:=GetStoryLayerTemplateName(2);See Also:
GetNumStoryLayerTemplates CreateStoryLayerTemplate
GetStoryOfLayer | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetStoryOfLayer
( layer:HANDLE ) :HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.GetStoryOfLayer(layer): Description:
Returns the Story that the indicated Layer is associated with. Returns NULL if the Layer is not associated with a Story.説明
指定されたレイヤに関連付けられたストーリを返します。レイヤがストーリに関連付けられていない場合、NULLを返します。Parameters:
layer The Layer for which the associated Story is returned. ストーリに関連付けられたレイヤを返します Result:
The Story associated with the Layer, which may be NULL.返り値
レイヤに関連付けられたストーリを返します。Example:
VAR story:HANDLE; BEGIN story:=GetStoryOfLayer(ActLayer);See Also:
GetLayerForStory GetNumStories CreateStory AssociateLayerWithStory
GetStorySuffix | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION GetStorySuffix
( story:HANDLE ) :STRING ; Python:
return STRING
def vs.GetStorySuffix(story): Description:
Returns the suffix of the indicated Story.説明
指定したストーリのレイヤ名の後記号を返します。Parameters:
story The Story whose suffix is desired. 後記号を得たいストーリ Result:
The suffix of the indicated Story.返り値
指定されたストーリの後記号See Also:
GetStoryElevation SetStorySuffix
GetZVals | Layers MiniCAD5.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE GetZVals
( VAR zVal :REAL; VAR deltaZVal :REAL ) ; Python:
return (zVal, deltaZVal)
def vs.GetZVals(): Description:
Procedure GetZVals returns the Z (layer base elevation) and delta Z (layer thickness) values for the active layer.説明
アクティブなレイヤの高さ(Z)と厚み(ΔZ)を返します。Parameters:
zVal Layer base elevation(above document ground plane). 高さ(Z) deltaZVal Layer thickness. 厚み(ΔZ) Example:
PROCEDURE GetLayerHeights(layerHandle :handle; var baseElev, thickness :REAL); BEGIN GetLayerElevation(layerHandle, baseElev, thickness); baseElev := baseElev / (25.4 / GetPrefReal(152)); thickness := thickness / (25.4 / GetPrefReal(152)); END;
GrayLayer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE GrayLayer
; Python:
return None
def vs.GrayLayer(): Description:
Procedure GrayLayer sets the visibility status of the active layer to grayed. Objects on grayed layers will always appear grayed when viewed from other layers.
説明
アクティブなレイヤをグレイ表示にします。Example:
Layer('Future Construction'); GrayLayer; {grays the layer 'Future Construction'}
HGetLayerTransp | Layers Vectorworks 2013 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION HGetLayerTransp
( hLayer:HANDLE ) :REAL ; Python:
return REAL
def vs.HGetLayerTransp(hLayer): Description:
Get the transparency of the spcified layer.説明
指定したレイヤの透明度を返します。Parameters:
hLayer Handle to the layer. レイヤのハンドル See Also:
HSetLayerTransp GetLayerTransparency
HideLayer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE HideLayer
; Python:
return None
def vs.HideLayer(): Description:
Procedure HideLayer sets the visibility status of the active layer to hidden. Objects on hidden layers will not be viewable from other layers.
説明
アクティブなレイヤを隠します。Example:
Layer('Future Construction'); HideLayer; {hides the layer 'Future Construction'}
HSetLayerTransp | Layers Vectorworks 2013 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE HSetLayerTransp
( hLayer :HANDLE; transparency :REAL ) ; Python:
return None
def vs.HSetLayerTransp(hLayer, transparency): Description:
Set the transparency of the specified layer.説明
指定したレイヤの透明度を設定します。Parameters:
hLayer Handle to the layer. レイヤのハンドル transparency The transparency for the layer. Value between 0.0 and 100.0 透明度を、0から100までの値で指定します。 See Also:
SetLayerTransparency HGetLayerTransp
IsLayerReferenced | Layers VectorWorks10.0 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION IsLayerReferenced
( layer :HANDLE; VAR pathname :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return (BOOLEAN, pathname)
def vs.IsLayerReferenced(layer): Description:
Returns whether a layer is workgroup referenced, and if so, the path to the source document is returned.説明
ハンドルで指定したレイヤがファイル共有で参照されているレイヤの場合は、参照元ドキュメントへのパスを返します。Parameters:
layer Handle to the layer レイヤのハンドル pathname On return, a string containing the path to the source document パス Result:
Returns true if the layer is referenced, false otherwise.返り値
TRUE:レイヤが参照されています。
FALSE:レイヤが参照されていません。
Layer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE Layer
( name:STRING ) ; Python:
return None
def vs.Layer(name): Description:
Procedure Layer creates a new layer in a Vectorworks document. After creation, the new layer becomes the active layer of the document.
Layer can also be used to switch the active layer of the document. If the layer name passed to the procedure already exists, the procedure switches the active layer to the specified layer.
Single quotes should be avoided in layer names, as they will be treated as a mismatched string specifier, and will cause an error to be generated.
説明
新しいレイヤを指定した名前で作成し、そのレイヤをアクティブにします。
指定した名前のレイヤがすでに存在する場合、そのレイヤをアクティブにします。Parameters:
name Name of new or existing layer. レイヤの名前 Example:
Layer('Ductwork-1st Floor'); {creates a new layer named 'Ductwork-1st Floor'} Layer(newLayerName); {creates a new layer whose name is specified in the variable} Layer('Untitled-1'); {switches to the existing layer 'Untitled-1'}
LayerRef | Layers MiniCAD4.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE LayerRef
( layerName:STRING ) ; Python:
return None
def vs.LayerRef(layerName): Description:
Procedure LayerRef places a layer reference (layer link) into the active layer at location (0,0).
説明
指定したレイヤとアクティブなレイヤを座標(0,0)でリンクさせます。Parameters:
layerName Name of referenced layer. リンク先のレイヤの名前 Example:
LayerRef('Layer-2'); {creates a layer link of 'Layer-2' on the active layer}
LFillBack | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE LFillBack
( colorR :LONGINT; colorG :LONGINT; colorB :LONGINT ) ; Python:
return None
def vs.LFillBack(color): Description:
Procedure LFillBack sets the background fill color for the active layer. RGB values are in the range of 0~65535.
説明
アクティブなレイヤの面の地色を設定します。値の範囲は0から65535までです。Parameters:
color RGB color component value. 赤、緑、青の成分 Example:
LFillBack(65535,0,39321);
LFillFore | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE LFillFore
( colorR :LONGINT; colorG :LONGINT; colorB :LONGINT ) ; Python:
return None
def vs.LFillFore(color): Description:
Procedure LFillFore sets the foreground fill color for the active layer. RGB values are in the range of 0~65535.説明
アクティブなレイヤの面の色を設定します。値の範囲は0から65535までです。Parameters:
color RGB color component value. 赤、緑、青の成分 Example:
LFillFore(65535,0,39321);
LLayer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION LLayer
:HANDLE ; Python:
return HANDLE
def vs.LLayer(): Description:
Function LLayer returns a handle to the last layer in a Vectorworks document.
説明
最下位のレイヤのハンドルを返します。返り値
レイヤのハンドル
LPenBack | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE LPenBack
( colorR :LONGINT; colorG :LONGINT; colorB :LONGINT ) ; Python:
return None
def vs.LPenBack(color): Description:
Procedure LPenBack sets the background pen color for the active layer. RGB values are in the range of 0~65535.説明
アクティブなレイヤの線の地色を設定します。値の範囲は0から65535までです。Parameters:
color RGB color component value. 赤、緑、青の成分
LPenFore | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE LPenFore
( colorR :LONGINT; colorG :LONGINT; colorB :LONGINT ) ; Python:
return None
def vs.LPenFore(color): Description:
Procedure LPenFore sets the foreground pen color for the active layer. RGB values are in the range of 0~65535.説明
アクティブなレイヤの線の色を設定します。値の範囲は0から65535までです。Parameters:
color RGB color component value. 赤、緑、青の成分
NumLayers | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION NumLayers
:INTEGER ; Python:
return INTEGER
def vs.NumLayers(): Description:
Function NumLayers returns the current number of layers within the active document.
説明
アクティブなドキュメント内のレイヤの数を返します。返り値
レイヤの数
NumObj | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
FUNCTION NumObj
( h:HANDLE ) :LONGINT ; Python:
return LONGINT
def vs.NumObj(h): Description:
Function NumObj returns the number of objects on the referenced layer.
説明
ハンドルで指定したレイヤ上の図形の数を返します。Parameters:
h Handle to layer. レイヤのハンドル 返り値
図形の数
RemoveStoryLevel | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION RemoveStoryLevel
( storyHandle :HANDLE; levelType :STRING; bDeleteLayer :BOOLEAN ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.RemoveStoryLevel(storyHandle, levelType, bDeleteLayer): Description:
Removes the Story Level matching 'levelType' from a Story. If 'bDeleteLayer' is true and the Story Level has an associated layer, the layer will be deleted as well.説明
ストーリから指定したレベルタイプのストーリレベルを削除します。 'bDeleteLayer' をTRUEにすると、関連付けられているレイヤも削除します。Parameters:
storyHandle The handle of the story we want to deleted a Story Level from. ストーリレベルのハンドル levelType The level type of the Story Level we want to remove from 'storyHandle'. レベルタイプの名前 bDeleteLayer If this is true, and the requested Story Level has a layer associated with it, the layer will be deleted as well. レイヤを削除する(TRUE)/しない(FALSE) Result:
Whether a Story Level with 'layerType' was found in the Story and successfully removed.返り値
ストーリレベルが正しく削除されたかどうかを返します。Example:
VAR storyHandle : HANDLE success:BOOLEAN BEGIN storyHandle := CreateStory('Floor 1', '-1'); success := RemoveStoryLevel(storyHandle, 'Finish Floor', TRUE);See Also:
CreateStory AddStoryLevel AddLevelFromTemplate SetLevelElevation GetLevelElevation
ResetDefStoryLevels | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION ResetDefStoryLevels
( bDeleteExisting:BOOLEAN ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.ResetDefStoryLevels(bDeleteExisting): Description:
Clears default story levels and repopulates the list from XML data files on disk.説明
デフォルトのストーリレベルをすべて消去し、ディスク上のXMLデータファイルから再生成します。Parameters:
bDeleteExisting Whether to delete existing default story levels before reloading the original defaults. デフォルトのストーリレベルを再生成する前に、既存のストーリレベルを削除する(TRUE)/しない(FALSE) Result:
Whether clearing the previous default story levels and loading the default list from disk succeeded.返り値
既存のデフォルトのストーリレベルが消去され、ディスクから再生成されたかどうかを返します。See Also:
GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName GetLevelTemplateInfo GetNumLevelTemplates
SetDefStoryLayerName | Layers Vectorworks 2013 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetDefStoryLayerName
( index :INTEGER; name :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetDefStoryLayerName(index, name): Description:
Sets the name of the nth Default Story Layer in the file. For example, if 3 is passed in, it will set the name of the 3rd Default Story Layer in the file.説明
指定したストーリレイヤ初期設定の名前を設定します。Parameters:
index The index of the default story layer whose name should be set. ストーリレイヤの番号 name The name that the indicated default story layer should be set to. 初期設定の名前 Result:
Whether the setting of the name of the default story layer succeeded. It will fail if passed an invalid index. The name must not have more than 63 characters and must not be used by another default story layer in the file.返り値
名前が設定できたかどうかを返します。名前は63文字以下で、他のストーリレイヤと重複してはいけませんExample:
VAR result : BOOLEAN; BEGIN result := SetStoryLayerTemplateName(2, "Subfloor");See Also:
GetNumStoryLayerTemplates GetStoryLayerTemplateName
SetLayerCutPlane | Layers Vectorworks 2017 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLayerCutPlane
( layer :HANDLE; cutPlane :REAL (Coordinate) ) ; Python:
return None
def vs.SetLayerCutPlane(layer, cutPlane): Description:
Sets the cut plane of the layer.説明
レイヤの切断面の高さを設定します。Parameters:
layer The layer. レイヤのハンドル cutPlane The cut plane. レイヤの切断面の高さ See Also:
GetLayerCutPlane
SetLayerElevation | Layers VectorWorks10.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLayerElevation
( h :HANDLE; baseElev :REAL; thickness :REAL ) ; Python:
return None
def vs.SetLayerElevation(h, baseElev, thickness): Description:
Sets the elevation and thickness of the specified layer.説明
ハンドルで指定したレイヤの高さ(Z)と厚み(ΔZ)を設定します。Parameters:
h Handle to the layer レイヤのハンドル baseElev Base elevation of the layer 高さ(Z) thickness Thickness of the layer 厚み(ΔZ) See Also:
GetLayerElevation
SetLayerElevationN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLayerElevationN
( h :HANDLE; baseElev :REAL; thickness :REAL ) ; Python:
return None
def vs.SetLayerElevationN(h, baseElev, thickness): Description:
Sets the elevation and thickness of the specified layer.説明
ハンドルで指定したレイヤの高さと壁の高さを設定します。Parameters:
h Handle to the layer. レイヤのハンドル baseElev Base elevation of the layer in document units. ファイルの単位でのレイヤの高さ thickness Thickness of the layer in document units. ファイルの単位での壁の高さ See Also:
GetLayerElevationN
SetLayerEnableCutPl | Layers Vectorworks 2017 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLayerEnableCutPl
( layer :HANDLE; enableCutPlane :BOOLEAN ) ; Python:
return None
def vs.SetLayerEnableCutPl(layer, enableCutPlane): Description:
Sets whether the cut plane of the layer is enabled.説明
レイヤの切断面を有効にするかどうか設定します。Parameters:
layer The layer. レイヤのハンドル enableCutPlane Whether the cut plane is enabled. レイヤの切断面を有効/無効 See Also:
GetLayerEnableCutPl
SetLayerLevelType | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetLayerLevelType
( layer :HANDLE; layerLevelType :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetLayerLevelType(layer, layerLevelType): Description:
Sets the Layer Level Type of a Layer. If the type passed in does not exist or if it already used by another Layer on the same Story, then the operation will fail.説明
レイヤのレベルタイプを設定します。もし、タイプが存在しないか、同じストーリの他のレイヤに使用されている場合は失敗します。Parameters:
layer The Layer for which the Layer Level Type is being set. レイヤレベルタイプを設定するレイヤ layerLevelType The Layer Level Type. レイヤレベルタイプ Result:
Whether the attempt to set the Layer Level Type was successful.返り値
設定が成功したかどうかを返します。Example:
SetLayerLevelType(ActLayer, 'LT_SLAB');See Also:
GetLayerLevelType CreateLayerLevelType
SetLayerOptions | Layers VectorWorks8.5 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLayerOptions
( layerOpts:INTEGER ) ; Python:
return None
def vs.SetLayerOptions(layerOpts): Description:
Sets layer visibility setting for the active document.
Visibility Index Active Only 1 Gray Others 2 Gray/Snap Others 6 Show Others 3 Show/Snap Others 4 Show/Snap/Modify Others 5 説明
他のレイヤの表示状態を設定します。Parameters:
layerOpts New layer visibility setting for document. 表示状態 See Also:
GetLayerOptions
SetLayerRenderMode | Layers VectorWorks10.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLayerRenderMode
( theLayer :HANDLE; newRenderMode :INTEGER; immediate :BOOLEAN; doProgress :BOOLEAN ) ; Python:
return None
def vs.SetLayerRenderMode(theLayer, newRenderMode, immediate, doProgress): Description:
Sets the render mode of the referenced layer.説明
レイヤのレンダリングモードを設定します。Parameters:
theLayer Handle of the layer レイヤのハンドル newRenderMode New render mode to set レンダリングモード immediate If true, then all rendering will take place before the call returns. Otherwise, any rendering that can take place in the background will be postponed until program execution re-enters the main event loop すぐに実行する場合はTRUE doProgress controls whether progress information is displayed during the operation 進行状況を表示する場合はTRUE
SetLayerTransparency | Layers VectorWorks12.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLayerTransparency
( transparency:REAL ) ; Python:
return None
def vs.SetLayerTransparency(transparency): Description:
Procedure SetLayerTransparency assigns a transparency percentage value to the active design layer. If a sheet layer is active, the procedure has no effect. The transparency value must be between 0.0 and 100.0, inclusive.
The design layer will only be imaged with transparency on systems which support it, like Quartz on the Mac. Setting the transparency to a value greater than 0, when the current transfer mode is Copy (i.e. 8, Paint mode), will also automatically change the layer transfer mode to OR (i.e. 9, Overlay). Similarly, setting the transparency to 0, when the current transfer mode is not set to Copy, will also automatically change the layer transfer mode to Copy. This is to approximately preserve the appearance of the drawing when imaging on systems that don't support transparency, like Windows.説明
アクティブなデザインレイヤの透明度(%)を設定します。
シートレイヤがアクティブの場合は影響しません。透明度(%)は0.0~100.0までの値で指定しなければなりません。See Also:
CopyMode
SetLevelElevation | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetLevelElevation
( storyHandle :HANDLE; levelType :STRING; newElevation :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetLevelElevation(storyHandle, levelType, newElevation): Description:
Sets the elevation of a Story Level relative to its Story.説明
指定したストーリ内のストーリレベルタイプの高さを設定します。Parameters:
storyHandle The handle of the Story with the desired Story Level. ストーリレベルのハンドル levelType The level type of the Story Level to change the elevation of. レベルタイプの名前 newElevation The new elevation for the Story Level. ストーリレベルの高さ Result:
Whether the Story Level was found and successfully updated.返り値
指定したストーリレベルが存在し、正しく設定されたかどうかを返します。See Also:
CreateStory AddStoryLevel RemoveStoryLevel AddLevelFromTemplate GetLevelElevation
SetLevelElevationN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetLevelElevationN
( storyHandle :HANDLE; levelType :STRING; newElevation :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetLevelElevationN(storyHandle, levelType, newElevation): Description:
Sets the elevation of a Story Level relative to its Story.説明
ハンドルで指定したストーリレベルのストーリ内での高さを、ファイルの単位で設定します。Parameters:
storyHandle The handle of the Story with the desired Story Level. 高さを設定するストーリレベルが属するストーリのハンドル levelType The level type of the Story Level to change the elevation of. 高さを設定するレベルタイプの名前 newElevation The new elevation for the Story Level. The elevation is in document units. 設定するストーリレベルの高さ ファイルの単位で指定します。 Result:
Whether the Story Level was found and successfully updated.返り値
ストーリレベルが存在し、正しく設定できたかを返します。See Also:
CreateStory AddStoryLevelN RemoveStoryLevel AddLevelFromTemplate GetLevelElevationN
SetLevelTemplateName | Layers Vectorworks 2015 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetLevelTemplateName
( index :INTEGER; name :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetLevelTemplateName(index, name): Description:
Sets the name of the Story Level Template at 'index' to be 'name'.説明
インデックスで指定したストーリレベルテンプレートの名前を設定します。Parameters:
index The index of the Story Level Template. ストーリレベルテンプレートのインデックス name The new name for the Story Level Template at 'index'. ストーリレベルテンプレートの名前 Result:
Whether the function succeeded in setting the name.返り値
正しく名前が設定されたかどうかを返します。Example:
VAR result : BOOLEAN; BEGIN result := SetLevelTemplateName(2, "Subfloor");See Also:
GetNumLevelTemplates GetLevelTemplateName SetLevelTemplateName CreateLevelTemplate DeleteLevelTemplate GetLevelTemplateInfo
SetLevelTypeName | Layers Vectorworks 2013 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetLevelTypeName
( index :INTEGER; name :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetLevelTypeName(index, name): Description:
Sets the name of the nth Level Type in the file. For example, if 3 is passed in, it will set the name of the 3rd Level Type in the file.説明
指定したレベルタイプの名前を設定します。Parameters:
index The index of the level type whose name is being set. レベルタイプ name The name the indicated level type should be set to. 設定する名前 Result:
Whether the setting of the name of the level type succeeded. It will fail if passed an invalid index. The name must not have more than 63 characters and must not be used by another level type in the file.返り値
名前が設定できたかどうかを返します。名前は63文字以下で、他のレベルタイプと重複してはいけません。Example:
VAR result : BOOLEAN; BEGIN result := SetLayerLevelTypeName(2, "Subfloor");See Also:
GetNumLayerLevelTypes GetLevelTypeName
SetLScale | Layers MiniCAD6.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetLScale
( h :HANDLE; scale :REAL ) ; Python:
return None
def vs.SetLScale(h, scale): Description:
Procedure SetLScale sets the scale of the referenced layer.
Calculating the ScaleTo calculate the scale parameter from an architecural scale, the following formula may be used :
denominator/numerator * true size(in inches) = ActualSize For example, to calculate a scale of 3/8"=1'-0", the scale parameter would be 8/3 *12 = 32.
説明
ハンドルで指定したレイヤの縮尺を変更します。Parameters:
h Handle to layer. レイヤのハンドル scale Scale value for layer. 縮尺 Example:
SetLScale(HandleToLayer,96); {sets the referenced layer to a scale of 1/8" = 1'}
SetScale | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetScale
( actualSize:REAL ) ; Python:
return None
def vs.SetScale(actualSize): Description:
Procedure SetScale sets the drawing scale of the active layer of the document.
Calculating the ScaleTo calculate the scale parameter from an architecural scale, the following formula may be used :
denominator/numerator * true size(in inches) = ActualSize For example, to calculate a scale of 3/8"=1'-0", the scale parameter would be 8/3 *12 = 32.
説明
アクティブなレイヤの縮尺を設定します。Parameters:
actualSize Drawing scale factor. 縮尺
SetSheetLayerUserOrigin | Layers VectorWorks10.5 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetSheetLayerUserOrigin
( layerHandle :HANDLE; xOrigin :REAL; yOrigin :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetSheetLayerUserOrigin(layerHandle, xOrigin, yOrigin): Description:
Sets the user origin of the specified sheet layer.説明
指定したシートレイヤの原点を設定します。
SetStoryElevation | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetStoryElevation
( story :HANDLE; elevation :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetStoryElevation(story, elevation): Description:
Sets the elevation of the indicated Story. Returns whether the elevation was successfully set. If the elevaton change would cause Layers associated with the Story to overlap Layers associated with another Story, then the change in elevation will be prevented.説明
指定したストーリの高さを設定します。ストーリの高さが設定出来たかどうかを返します。変更によってストーリに関連付けられているレイヤが他のストーリに関連付けられているレイヤと重なる場合は設定されません。Parameters:
story The Story whose elevation is to be set. 高さを設定するストーリ elevation The elevation to set the Story to. ストーリに設定する高さ Result:
Whether the elevation is successfully changed.返り値
高さの変更に成功したかどうかを返します。See Also:
CreateStory GetStoryElevation
SetStoryElevationN | Layers Vectorworks 2025 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetStoryElevationN
( story :HANDLE; elevation :REAL ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetStoryElevationN(story, elevation): Description:
Sets the elevation of the indicated Story. Returns whether the elevation was successfully set. If the elevaton change would cause Layers associated with the Story to overlap Layers associated with another Story, then the change in elevation will be prevented.説明
ハンドルで指定したストーリーの高さを設定します。高さが正常に設定されたかどうかを返します。もし、高さの変更によってそのストーリーに関連付けられたレイヤが他のストーリーに関連付けられたレイヤと重なる場合、高さの変更は中止されます。Parameters:
story The Story whose elevation is to be set. 高さを設定するストーリのハンドル elevation The elevation to set the Story to. The elevation is in document units. ストーリに設定する高さ ファイルの単位で指定します。 Result:
Whether the elevation is successfully changed.返り値
高さの変更に成功したかどうかを返します。See Also:
CreateStory GetStoryElevationN
SetStorySuffix | Layers Vectorworks 2012 |
VectorScript Declaration:
FUNCTION SetStorySuffix
( story :HANDLE; suffix :STRING ) :BOOLEAN ; Python:
return BOOLEAN
def vs.SetStorySuffix(story, suffix): Description:
Sets the suffix of the indicated Story. Returns whether the suffix was successfully set. If the suffix is already used by another Story, then the change in suffix will be prevented.説明
指定したストーリのレイヤ名の後記号を設定します。後記号が設定出来たかどうかが返ります。後記号が他のストーリに使用されている場合、後記号は変更されません。Parameters:
story The story whose suffix is being set. 後記号を設定するストーリ suffix The new value of the suffix of the indicated Story. 指定されたストーリの新しい後記号の値 Result:
Whether the suffix is successfully changed.返り値
後記号が変更出来たかどうかSee Also:
GetStorySuffix SetStoryElevation
SetZVals | Layers MiniCAD4.0 |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE SetZVals
( zDistance :REAL (Coordinate); deltaZDistance :REAL (Coordinate) ) ; Python:
return None
def vs.SetZVals(zDistance, deltaZDistance): Description:
Procedure SetZVals sets the Z (layer base elevation) and delta Z (layer thickness) for the active layer.説明
アクティブなレイヤの高さ(Z)と厚み(ΔZ)を設定します。Parameters:
zDistance Layer base elevation (above document ground plane). 高さ(Z) deltaZDistance Layer thickness. 厚み(ΔZ) Example:
PROCEDURE Example; VAR baseElevation, thickness :REAL; BEGIN Layer('Test Layer'); baseElevation := 1; thickness := 3; SetZVals(baseElevation, thickness); END; RUN(Example);
ShowLayer | Layers MiniCAD |
VectorScript Declaration:
PROCEDURE ShowLayer
; Python:
return None
def vs.ShowLayer(): Description:
Procedure ShowLayer sets the visibility status of the active layer to visible. Newly created layers always defaulted to the Show mode.
説明
アクティブなレイヤを表示します。Example:
Layer('Future Construction'); ShowLayer;